Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čo je zlé na náboženstve? - Dawkins, The God Delusion, 8.2 (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

no,

na náboženstve - konkrétne kresťanskom a jeho posolstve tak ako bolo sformulované Kristom je "zlá" jedna zásadná vec. Adresát. Človek, olinka.
.
Takže keď máme pred očami živý dôkaz toho, čo my ľudkovia dokážeme s hocako ušľachtilou ideou, mráz mi behá po chrbte z toho, čože pekné dokážete vy s tou vašou, socialisticko komunistkou femi ideou. Tá je totiž už z princípu chorá. Ten výplod typu rovnakého zastúpenia v umeleckých súboroch, to je už kreténizmus. Skrátka nemerateľné IQ.
.
Ak som nútený všetkými desiatimi (bohužiaľ) podporovať kresťanstvo, aj ked som už dávno na inej lodi, je to práve kvoli tým masám bezduchých zvieratiek, ktoré produkuje vaša filozofia. Nemáte na slobodu. Nikdy ste na ňu nemali. Kiež niekedy budete..
 

 

asi takto ...
 

problem je,

ze podla toho isteho krestaneskeho nabozenstva je adresat (teda to zle) produktom toho dokonaleho.
a to nijako nedava zmysel
 

komunizmus nie je ateizmus

..to na nabozenstve este stale neucia?
 

 

Nepochopil si.Zareagoval si len na ten komunizmus. Ale ten bol myslený ako racionálny projekt beztriednej spoločnosti, ktorá nepotrebvala náboženstvo. Vývoj poukázal na to, že potrebovala.
Každá spoločnosť ho potrebuje a bude potrebovať, neexistuje žiadna, ktorá by bez neho dlhodobo prežila.Vieš prečo ?
 

 

pretoze vacsina ludi v kazdej spolocnosti potrebuje byt niekym vedena?
 

 

neuhádol si
 

 

a povies mi?
 

???

kazda spolocnost potrebuje nabozenstvo? do akej miery? kolko veriacich musi byt v krajine, aby prezila? mimochodom, je chimera, ze za komunizmu na Slovensku neexistovalo nabozestvo a cirkev - vid Pacem in Terris
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Vratme sa

k tvrdeniu Milana, ze zivotaschopnost spolocnosti je podmienena nabozenstvom.
To je, podla mna, skratkovite zjednodusenie. Ludska spolocnost je totiz zalozena na mnozstve ritualov, vratane (ale zdaleka nie len) nabozenskych. Praveze, vaecsina zo spolocenskych ritualov su tradicne "svetske". Mnohe z toho su prudko iracionalne, dokonca vlastne absurdne, ale ocividne funguju.
S tymto stavom veci by nemal/a mat ani rozhladeny/a ateist/ka problem.
Problem nastava, az ked redukcia len na nabozenstvo (nasilne) urcuje chod a moralku spolocnosti. To je neopravnene a vedie o.i. k tebou i Dawkinsom menovanym javom.
Tak chapem esenciu uryvku z knihy a aj uprimny zmysel diskusie.
 

iris

ADD:
Ak budete nabozenstvo riesit rozumom, zavediete odpustky, povediete kriziacke vojny, vodu budete kazat a vino pit.
///
Že som taký smelý, ale toto všetko tu už bolo a pod vlajkou katolickej cirkvi, katolického náboženstva

Tak ma napadá, nájdite 10 rozdielov. ; - /)
 

tommy44

ADD:
Takže keď máme pred očami živý dôkaz toho, čo my ľudkovia dokážeme s hocako ušľachtilou ideou
///
Napríklad čo urobila RKC a katolicke náboženstvo s ušľachtilou ideou viery v JK ?

ADD:
tým masám bezduchých zvieratiek
///
myslíš tých niekoľko desiatok tisíc bezduchých tvári ktorí na Námestí sv. Petra kričia "svätý otec" vo svojich jazykoch ?

ADD?
Nemáte na slobodu. Nikdy ste na ňu nemali. Kiež niekedy budete..
///
Presne , zato katolicizmus je sloboda sama ,
Katolicizmus nikdy nebol sloboda, nikdy na ňu nemal, nikdy ju nechcel.
okrem vysokého kňažstva , samozrejme

Všetko, čo ťa desi, komunizmus, fašizmus , všetko sú len variacie na katolicizmus , kde sa namiesto Boha postavil hitler, stalin.
A hoci to boli zločinecké režimy, oproti katolicizmu , to boli len cajové odvary

Takže súhlasím s tebou
ADD:
čo my ľudkovia dokážeme s hocako ušľachtilou ideou, mráz mi behá po chrbte z toho
///
Naozaj hrozné, čo čo my ľudkovia dokážeme s hocako ušľachtilou ideou, Ježiš by sa musel v hrobe obracať, asi vedel prečo vstal z mŕtvych
; - /
 
Hodnoť

 

povedz mi čo čítaš, a ja ti poviem, kto si.
Táto veta tu platí na sto percent.
to, že niekto zneužije náboženskú viera na brainwashing ešte nie je dôkazom, že tá viera sama osebe je zlá
extrémizmus nekorení vo viere, korení v odpore porti dominancii, či už je to dominancia západného sveta, ktorá privádza do zúfalstva a beznádeje miliony ľudí, alebo dominancia západného štýlu života, dominancia ( niekedy aj ň istého druhu viery, alebo dominancia mužského či niekedy opačne, feministického chápania sveta. Je to dominanica pri ktorej druhá strana nemôže povedať, čo si myslí a cíti, čo je pre ňu dôležité, a z toho vzniká stav, kedy sa upáli Palach alebo moslim žijúci v UK si dá na seba bombu. Ak nechápeme skutočné príčiny, nespravíme nič, a "dawkinsonizmus" bude takým istým utláčateľom, ako "islamizmus" či fanatické iné náboženské presvedčenie.
 
Hodnoť

a čo je zlé na tomto...?

Keď začíname myslieť len na seba, strácame lásku
.

Ako sa Ježišova reč na vrchu (Mt 5 – 7) považuje za jeho centrálne posolstvo, tak Hymnus na lásku (1 Kor 13) možno považovať za vrchol Pavlovej náuky. Nejde o nejakú existenciálnu filozofiu, ktorá by mala vyriešiť naše každodenné problémy. Je to výzva na radikálnu zmenu hodnôt v konfrontácii s hodnotami, ktoré ponúka svet.
.
Dar pre hriešnikov
Pavol jasne ukazuje, že kresťan nežije svoj život sám, ale v spoločenstve. Pavlova definícia Cirkvi ako Kristovho tela je výlučne jeho definíciou. Na počiatku kresťanstva ni-kto iný takto nedefinoval Cirkev. Až dodnes to má hlboký účinok. Prvý list Korinťanom pozýva kresťana vidieť svoj život vo vzťahu ku Kristovi a k druhým ľuďom. Naša kresťanská identita je postavená na Ježišovi Kristovi, ale aj na vzájomnom me-dziľudskom vzťahu. Preto keď Pavol hovorí o láske, chápe ju ako nezaslúžený dar Boha. Dar, ktorý dostávame nie preto, že sme úžasní, ale preto, že sme hriešnici. Všetko, čo človek robí z lásky a pre lásku, má večnú trvácnosť v Bohu, ktorý je láska. Mať lásku k druhým neznamená niečo urobiť pre nich, ako sa často domnievame. Milovať druhého znamená niesť bremeno druhých, niekedy to znamená niesť aj seba ako bremeno. Nepreklínať, ale trpezlivo znášať. Ide o tú najvyššiu požiadavku na uzdravenie rozdelení, ktoré vládli v kresťanskom spoločenstve v Korinte. Je to liek, ktorý je účinný aj pre naše kresťanské spoločenstvá.
.
Čo je agape?
Keď hovoríme v kresťanstve o láske, často sa myslí na chudobných, chorých alebo núdznych. No dať chlieb alebo odev núdznemu je prejavom charity. Tento výraz pochá-dza z gréckeho slova charis – milosť. Hymnus neobsahuje tento pohľad na lásku. Pavol neospevuje ani lásku priateľov, ktorých spájajú rovnaké záľuby alebo spoločné zážitky, čo v gréčtine vyjadruje slovo filia. Pavol nehovorí o láske, ktorá navzájom priťahuje muža a ženu, čo gréčtina označuje výrazom eros. Pavol hovorí o láske, ktorá sa dáva a prijíma ako dar, ktorá nezávisí od citového rozpoloženia alebo sympatie osoby. Preto ju označuje gréckym slovom agape. Pavol vo svojich listoch nikdy nepoužíva slovo eros, ani výraz filia, ale výlučne slovo agape.



Nie je sebecká
Podmetom jednotlivých slovies nie je kresťan ani komunita, ale samotná láska. Je to láska, ktorá akoby odieva veriacich trpezlivosťou, dobrotou, pravdou. Slovenský výraz nie je sebecká je v porovnaní s gréckym originálom zúžený. Grécky výraz u zetei ta heautes môžeme preložiť nehľadá veci, ktoré jej patria. Niektorí dokonca prekladajú tento výraz slovami láska netrvá na veciach, na ktoré má právo. Vo svete jestvujú ľudia, ktorí neprestajne pripomínajú, čo všetko je ich právom, ale už menej to, čo je ich povinnosťou. Keď začíname myslieť len na seba, strácame lásku.
.

Nerozčuľuje sa
Druhý výraz v našej analýze je grécke sloveso paroxyno, ktoré prekladáme hnevať sa, búriť sa, ale aj vyvolávať hnev. Toto sloveso nájdeme aj v Skutkoch apoštolov: „Kým Pavol na nich v Aténach čakal, búril sa v duchu, keď videl, že mesto je oddané modlárstvu“ (Sk 17, 16). V Hymne na lásku je vyobrazený dvojitý rozmer. Láska nielenže nereaguje na agresiu, ale sama ju nevyvoláva, nedáva podnet na hnev. Takáto láska je dielom Ducha Svätého: „Božia láska je rozliata v našich srdciach skrze Ducha Svätého, ktorého sme dostali“ (Rim 5, 5).
(z kat.nov.)
.
Tak čo je na tomto zlé, pani Pietruchová?
 

zlé je na tom

to že to nie je pravda, je to vymyslené.
 

zle je na tom to

ze je to nasilna klamiva indoktrinacia . nazaretsky bolo amoralne individum , napachalo kopec zlocinov
 
Hodnoť

 

Som zvedavy, ci sa pan Dawkins niekedy zamysli nad temou co je zle na Izmach ( vratane tej ateistickej ).
 
Hodnoť

 

Dawkins sa nikdy nenaucil rozlisovat medzi vieroukou a tym co z nej ludia spravili. On skor povazuje to, ze ludia ktori sa pokladaju za vyznavacov tej ci onej viery a pritom robia tie a tie zle veci, za dokaz toho ze nabozenstva su zle. To je tak strasne plytky pohlad ze ma az mrazi kolko ludi toho cloveka pocuva.
 

dawkins

velmi dobre vie posudit ten rozdiel. a nielen to. zatina do ziveho a ukazuje negativa nabozenstiev. nietzsche velmi trefne poznamenal ze treba ist ku korenu a jasne poukazat na zlociny a ohavnost nazratskeho
 


Najčítanejšie


  1. Martin Greguš: Poslanec Blaha vs ETIKA. Viete aké predmety Ľ. Blaha učil na Akadémii policajného zboru? 1 043
  2. Peter Gregor: Čierno biela sloboda - Zanzibar. 483
  3. Martin Greguš: Matovičov status o obyčajných ľuďoch a dôchodcoch. Je to správna "interpretácia" situácie? 231
  4. Michal Porubän: Senzácia : O poslanca Ľuboša Blahu prejavil záujem Oxford,Harvard a aj Princeton ! 214
  5. Karolína Olšavská: Dve sestry alebo Kam môže dospieť zlo zasiate rodičmi 189
  6. Simona Kyselicová: Ako som začala predávat' medovníky v zahraničí || Život v Nórsku 175
  7. Martin Ondráš: Prvý minister novej vlády o ktorého sa zaujíma generálna prokuratúra 149
  8. Michal Šimečka: Dedičstvo Fica a Pellegriniho - sme poslední v EÚ 112
  9. Tomáš Vodvářka: Židovský humor XXXIII 86
  10. INEKO: Samosprávy vstupovali do koronakrízy s dosiaľ najnižším dlhom 85

Rebríčky článkov


  1. Peter Biščo: Tata Fico & Pele syn - večerné rozhovory 2.
  2. Peter Biščo: Tata Fico & Pele syn - večerné rozhovory 1.
  3. Martin Krištoff: Problémy dodávok vakcín korigujú akcie farmafiriem
  4. Olívia Lacenová: Kuriérske spoločnosti sa zviezli na silnejúcich online nákupoch
  5. Stanislav Jurčišin: Kapitalistický úžernícky režim v plnom rozkvete. Quo vadis?
  6. Michal Ičo: Tibor Ičo- Stromy
  7. Stanislav Martinčko: Čo všetko hodinku meral Pellegrinimu krajčírsky majster???
  8. Jozo Peric: Chorváti chcú aj napriek pandémii euro. Chorvátsko ho prijme v roku 2023
  9. Vladimír Bohm: Zrušenie Trampových profilov urýchľuje koniec sociálnych sietí
  10. Dušan Seberíni: Nehádžte perly pod svine. Príhovor ministrovi zdravotníctva


Už ste čítali?