ked idem v kolone a predo mnou je pomale auto s velkou medzerou vpredu, tak na 90 percent je to zena. obycajne to az tak strasne nevadi ale v bratislave to strasne spomaluje a znizuje prejazdnost krizovatiek. a tiez to vyprovokuje niekedy az riskantne predbiehanie. dalsi problem je dost caste nepouzivanie smeroviek. ale zase vacsina kočiek z mojho okolia su velmi dobre soferky. takze si nevyberiete.
's velkou medzerou vpredu' zhoršuje prejazdnosť vtedy, ak je to počas zelenej a rozbiehania stojacich. Naopak, ak je zo široka-ďaleka dobre viditeľná červená, tak ponechanie medzery ničomu neubližuje. -Vo všeobecnosti, trochu väčšie odstupy robia premávku plynulejšou aj menej kolíznou: keď si furt tesne za pred-idúcim, tak musíš každú chvíľu prudko brzdiť a pridávať (mňa by taký hektický lomcovák nebavil, bych si pripadal jak nevybujačený), zatiaľčo keď máš primeraný odstup, tak (pri skoro rovnakej priemernej rýchlosti) len jemne pridávaš a uberáš plyn a brzdu skoro vôbec nemusíš používať.
aj pri mensich odstupoch sa da ist plynule. ale su taki, co to nedokazu. ale pri prejazde krizovatky je rozdiel odstup cojaviem 8 metrov a 30metrov. velmi sa tym meni priepustnost.
Niekedy sa ale medzeru oplati drzat - je jasne, ze medzera predlzuje kolonu a tak blokuje pripadne upchate uzly za nou, ale neustale dorovnavanie kazdu chvilu o par centimetrov az metrov sposobuje system jazdy plyn/brzda, z coho po case najm na benzinovom aute zacne boliet prava noha. A tiez to zvysuje spotrebu, kedze frekvencia rozbiehania, kedy auto papa 14 litrov benzinu a viac je vyssia. Taktiez sa oplati nedrzat sa tesne za plachtovym nakladiakom, kedze castokrat prevazany material byva nedbale upevneny a pada von pri akceleracii. Taktiez sa oplati drzat aspon minimalny odstup, kebyze sa nejaka stara rachotina predo mnou pokazi a uz nenastartuje, na to, aby som ju obehol. Takisto sa oplati drzat volne miesto pre hajzla, co obieha kolonu v protismere, alebo cez pristavny pruh, aby sa v strese stihol zaradit predo mna a nenastala tragedia. A v noci pri prilis blizkom priblizeni, ak mam rozumny odstup aspon 2 metre, tak neunavujem oci soferovi predo mnou odrazom svetlometov z bocnych zrkadiel. Je proste na individualnom zvazeni, aky odstup a kedy si drzat v kolone, tu sa aj prejavuje, kto ma akeho Filipa a aky je ohladuplny.
trochu zmatocne. nikto nedorovnava par centimetrov. ale v kolone nechat odstup 30 metrov znizi priechodnost krizovatky vyrazne.aj pri mensich odstupoch sa da ist plynule. jazdim uz vyse 30 rokov, ale este som nezazil, aby z nakladaku predo mnou nieco spadlo. teda statisticky je to nezaujimave. ked sa nejaka rachotina predo mnou pokazi, staci odstup 2 metre.a v noci su odstupy automaticky vacsie. vtedy je mensia premavka a problem prejazdnosti krizovatiek je maly.
nuz, muzi su sice casto agresivnejsi vodici, ale ruku na srdce - maloktora zena vie dobre ovladat auto. Jednoducho na to nemaju predpoklady ako muzi. Tak ako zase maloktory muz vie dobre tancovat....Su aj vynimky samozrejme.
"maloktora zena vie dobre ovladat auto" - cize preto musi chodit predpisovo, aby sa jej nic nestalo, kdezto chlap, ktory predpoklady ma, sa nemusi "zatazovat" takymi hlupostami?
maloktora zena vie jazdit, takze musia spomalovat dopravu, robit kiksy, panikarit, parkovat jak trotli, mna osobne uz jedna zena "zrazila" pri cuvani na parkovisku, etc. . mate geneticky horsiu orinetaciu v priestore - je to vec clenenia mozgu. Vsetko ostatne su len kecy.
nehovorime o tom, kto sposobi viac nehod. Ale o tom, kto vie horsie soferovat. Horsie nie je podla mna kto zrazi viac chodcov (to vystihuje skor slovo bezohladnejsie) . Pre mna slovo horsi sofer je sumar vsetkych cinnosti ako predvidanie, parkovanie, cuvanie, atd atd jednym slovom ovladanie auta...
kto vie lepsie soferovat je dolezite na nejakych motoristickych pretekoch. v cestenej premavke je najdolezitejsia bezpecnost - a ak soferske schopnosti postacuju na zachovanie bezpecnosti, tak su celkovo postacujuce. ze vacsina muzov ma lepsie predpoklady na motoristicke sporty, je druha vec a uplne off topic.
uz coraz castjesie rozmyslam, ze naco ja tu vobec so zienkami diskutujem. To musim FURT skoro KAZDEJ nieco vysvetlovat?? Inak ako trening sebaovladania je to skvele..nuz boh ma skusa :D . ked neviete parkovat, co to znamena?? Ze mate horsiu priestorovu orientaciu (btw: potvrdene x vyskumami a praktickymni porovanavacimi studiami). Inymi slovami neviete tak dobre odhadnut rozmery a vzdialenost ako chlapi. . No a takato vlastnost je CO pri jazdeni autom?? Dolezita abo nie??? . koniec mojej marnej snahy dnes :D Kiez mi boh da s vami trpezlivost :))))
>D. Btw: to bola kamoska. Chvilku predty,m ma vylozila na parkovisko - ja hazardny neznaboh som k nej sadol do auta. Po tom co som cely bledy v zime prepotil vsetky vrstvy som vystupil a roztrasenymi rukami si zapaloval pozuvanu cigaretu. . naraz citim slaby naraz do kolien..cica ma pri cuvani strajchla. Skoro som tu cigu tentokrat od prekvapenia zjedol :D
boze moj, nedokazete si priznat to, ze sa horsie orientuje v priestore, mate horsie technicke a logicke myslenie a teda nevyhodu vo veciach ako je riadenie auta atd? ved muzi su zas horsi v inych veciach
Dobre dam to precitat kolegovi ktory mi vcera zacuval do auta ako vyparkovaval, ze ma lepsie technologicke myslenie a vie riadit lepsie ako ja - teda zena - mimochodom hej, mam oskrete auto po celej dlzke, jeden MUZ sa preradoval z pruhu do pruhu a preradil sa rovno do mna. Si ani nevsimol ze mi kufor bere spatakom. Potom si to vsimol. Ked uz do mna nadr***l. A ked uz, tak keby rakusania spravili statistiku ze muzi su lepsi vodici tak by sa to tu ani neriesilo. Lenze muzske EGGo (egg z anglickeho vajce)
nie je to muzske ego, je to fakt. len to niektore feministky nedokazu pochopit...ja nemam problem priznat si ak som v niecom horsi nez zena, ale zeny tu na fore evidentne ano.
-Vo všeobecnosti, trochu väčšie odstupy robia premávku plynulejšou aj menej kolíznou: keď si furt tesne za pred-idúcim, tak musíš každú chvíľu prudko brzdiť a pridávať (mňa by taký hektický lomcovák nebavil, bych si pripadal jak nevybujačený), zatiaľčo keď máš primeraný odstup, tak (pri skoro rovnakej priemernej rýchlosti) len jemne pridávaš a uberáš plyn a brzdu skoro vôbec nemusíš používať.
medzera v kolone
Je proste na individualnom zvazeni, aky odstup a kedy si drzat v kolone, tu sa aj prejavuje, kto ma akeho Filipa a aky je ohladuplny.