Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Potrebujeme jazdný pruh pre ženy? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

no
akoze sa celkom casto vozim po blave aj ked ju nemusim, ale velmi castym javom je cica na hocijakom aute ktora sa bud lepi jak by ma chcela preskocit, alebo ma proste predbehne, s tym ze uz aj ja prekracujem povolenu rychlost:D
mjanee
<< < ... 3 4 5 6 7 8 9 10

hmmm

a ty budes ten, co ma znacku SC, cierne skla, prednost neda ani bohovi, a ked nejaka zena robi to iste, akurat ma o 120 koni viac, tak cely den place, hm?:)
 
Hodnoť

ludová múdrosť...

"žena za volantom = auto bez šoféra" muhahahahaaha
 
Hodnoť

Objektívne???

...ženy šoférujú (teda väčšinou)technicky nesprávne,pomaly,nečítajú situáciu pred sebou,reagujú skratovo a emotívne,striktne podľa predpisov a ...bezpečnejšie.Preto nám ,pánom tvorstva s predĺženým náradím(ešte že moje auto je napísané na manželku), strašne lezú na nervy,brzdia nás a tlačia nás do životunebezpečných situácií.Ak havarujú končí to pokrčenými plechmi,ak to urobíme my bývame o dosť dôslednejší.Povedzme si ale rovno-existuje niečo viac sexi ako pekná,sebavedomá baba(veľká väčšina je pekných)za volantom o niečo menej pekného auta?
 

vo sne

by mi nenapadlo popriet tvoju poslednu vetu ??
.
:D
.
Zhrnul by som to, ze zeny za volantom su sarmantnejsie a krajsie ako muzi..nuz a ze taka krasa byva nebezpecna, to je uz znamy fakt.
 
Hodnoť

no

jednak by som nespochybnoval Cupera ako experta, ked o nom viem prd. A k clanku len tolko, ze zeny su celkovo sikovnejsie, krajsie a lepsie, cize neviem, o com sa bavime:)? Chlapi zas sustreduju moc...kazdy vie nieco.
 
Hodnoť

Hmm,

ja mám bez nehody vyše 100 000 najazdených (nepočítam si to, presne neviem), denne jazdím okolo 50km (v Ba a okolí, zväčša v špičke), ale nie je to skôr o tom, že muži a ženy majú odlišný typ jazdy? Nie je to lepší/horší, len odlišný. "Testosterón a spol." je za (väčšinovo) odlišným myslením aj za odlišným jazdením ... Muži (vo všeobecnosti) idú často rýchlejšie (dôvody rôzne, ale i viď link nižšie ...), viac riskujú (viac nehôd majú). Ženy (vo všeobecnosti) idú pomalšie (dôvody tiež rôzne), čo nervuje niektorých chlapov-vodičov, ktorí to potom niekde doháňajú a ... majú ešte viac nehôd :)
.
Práve na šoférovaní vidno, že vyššia hladina testosterónu prináša nie len pozitíva, ale i negatíva (tak ako takmer všetko).
.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/4202199.stm
.
U nás "doma" je muž opatrnejší vodič (pri predbiehaní), ale parkuje/cúva rozhodne lepšie, hoci si myslím, že na ženu parkujem výborne (keď sa porovnávam so šoférujúcimi kamarátkami).
.
A ešte niečo: nedávno som bola na konferencii, kde psychiatrička spomínala, že najviac nehôd spôsobujú ADHD jedinci - čo sú zväčša chlapci/chlapi. Ona im nedá doporučenie na vodičák, na čo od nej odídu, a idú tam, kde doporučenie na vodičák dostanú ...
 

clanok nesudi,

ci su zeny alebo muzi lepsi soferi (hoci v Rakusku bol uvedeny s nazvom, ze zeny su lepsie). ja som pisala schvalne o zodpovednosti a opatrnej jazde a o mensom pocte nehod. nech si kazdy rozhodne, kto je lepsi sofer - ten, kto jazdi rychlejsie a vie lepsie cuvat (pretoze ma vacsiu pray) alebo ten/ta, kto sposobuje menej nehod a je opatrnejsi/a
 
Hodnoť

nesuhlasim...

JE pravda ze viac zien sa priputava... ale viac zien jazdi nepredvidane a clovek nevie co cakat v dopravnej situacii. Jednoducho nelogicke spravanie sa na ceste. Urcite vo viac pripadoch ako u muzov :))))
 

u mna je nelogicke spravanie,

ked niekto predbieha agresivne aj napriek premavke v protismere
 

Blbec..

..nemá pohlavie ,národnosť ,rasu,ani štátnu či kmeňovú príslušnosť.Je to vytrvalý ,neprehliadnuteľný profesionál,ktorý je v znepríjemňovaní života mimoriadne vynaliezavý.Problémy žien pri šoférovaní vyplývajú z nedostatočných skúseností(z nevyjazdenosti). Aj keď rutina zabíja invenciu,tu je asi potrebná.Keď však niečo začnú robiť dobre(po získaní skúseností) bývajú mimoriadne precízne a presné.Občas až nepríjemne.Navyše sú zvýhodnené "viackanálovým"prijímaním vonkajších podnetov.Muž keď chce poriadne šoférovať-musí len šoférovať.Po skúsenostiach s vlastnou manželkou uznávam že ženy dokážu takmer plnohodntne vykonávať ďalšie dve -až tri duševné činnosti .Len mám občas obavu,aby nepriradili nesprávny podnet k nesprávnej činnosti.
 
Hodnoť

škoooooda

škoda že som si tento blog – včera nevšimol :P – určite by som prispel nejakým tým príspevkom o ženách vodičkách z mojej praxe „cyklistu“ HAHAHA a že ich mám kooooopec HAHAHA
 
Hodnoť

pozor zakruta

je uplne jedno či je za volantom muž alebo žena,hlavne nech ma niečo v hlave a jazdi podla pravidiel....myslim že bodka.
 
Hodnoť

 

Chcel by som vidieť štatistiku, ktorá by nehody prepočítala nie na počet vodičákov, ani na počet prihlásených áut, ale na najazdené kilometre. Čiže:

MUŽI: celkový súčet najazdených kilometrov X1, celkový počet nehôd Y1
ŽENY: celkový súčet najazdených kilometrov X2, celkový počet nehôd Y2

...a porovnať nehodovosť na kilometer "Z", t.j. Z1 = Y1/X1 versus Z2 = Y2/X2.
Obávam sa, dievčence, ste si ušťali do tangáčov z tých škaredých čísel, čo by sa objavili.

Plus jedna dlhodobá skúsenosť z BA: bolo by fajn, keby niekto našim sliep- sorry, ženám, vysvetlil účel pripájacích pruhov. Keď niekto predo mnou pri odbočovaní z vedľajšej vpravo na hlavnú prudko zabrzdí napriek tomu, že má pred sebou 50-metrový pripájací pruh, tak je to na 99% žena (to jedno percento si nechávam na starčekov v klobúkoch). Dokonca aj na križovatkách, kde je na hlavnej oddelený pruh pre tých, čo idú rovno a zvlášť pruh pre tých, ktorí odbočili z vedľajšej (Lamačská cesta, hneď za Tescom, príjazd popod diaľnicu od Dúbravky) dokážu naše nežnejšie poloslepičky brzdiť ako o život. Ja sa pýtam - to je tá bezpečná jazda?!

Mimochodom, dnes čítam správy..

32-ročná vodička Škody Fabia Combi zrazila 60-ročnú chodkyňu.... http://dnes.atlas.sk/z-domova/190023/

19-ročná vodička osobného automobilu sa pravdepodobne nedostatočne venovala riadeniu, jedna 18-ročná spolujazdkyňa mŕtva, druhá 18-ročná spolujazdkyňa zranená - http://dnes.atlas.sk/z-domova/190037/tinedzerka-podlahla-zraneniam-po-nehode
 

ešte raz a odriadkované pre lepšie čítanie

...SME nemá rado prázdne riadky, tak znovu:
.
Tiež mám mamu, ktorá 40 rokov nesedela za volantom, ale vodičák má. Ďalej mám kamošku, vodičák má, auto tiež, aj jazdí - ale iba výnimočne; väčšinou ju vezie manžel na svojom. Keď má ísť do ťažšej situácie (sneh, zápcha, piatok poobede diaľnica), nejde; ide manžel.
.
Chcel by som teda vidieť štatistiku, ktorá by nehody prepočítala nie na počet vodičákov, ani na počet prihlásených áut, ale na najazdené kilometre.
.
Čiže:
.
MUŽI: celkový súčet najazdených kilometrov X1, celkový počet nehôd Y1
ŽENY: celkový súčet najazdených kilometrov X2, celkový počet nehôd Y2
.
...a porovnať nehodovosť na kilometer "Z", t.j. Z1 = Y1/X1 versus Z2 = Y2/X2.
Obávam sa, dievčence, ste si ušťali do tangáčov z tých škaredých čísel, čo by sa objavili.
.
Plus jedna dlhodobá skúsenosť z BA: bolo by fajn, keby niekto našim sliep- sorry, ženám, vysvetlil účel pripájacích pruhov. Keď niekto predo mnou pri odbočovaní z vedľajšej vpravo na hlavnú prudko zabrzdí napriek tomu, že má pred sebou 50-metrový pripájací pruh, tak je to na 99% žena (to jedno percento si nechávam na starčekov v klobúkoch). Dokonca aj na križovatkách, kde je na hlavnej oddelený pruh pre tých, čo idú rovno a zvlášť pruh pre tých, ktorí odbočili z vedľajšej (Lamačská cesta, hneď za Tescom, príjazd popod diaľnicu od Dúbravky) dokážu naše nežnejšie poloslepičky brzdiť ako o život. Ja sa pýtam - to je tá bezpečná jazda?!
.
Mimochodom, dnes čítam správy..
.
32-ročná vodička Škody Fabia Combi zrazila 60-ročnú chodkyňu.... http://dnes.atlas.sk/z-domova/190023/
.
19-ročná vodička osobného automobilu sa pravdepodobne nedostatočne venovala riadeniu, jedna 18-ročná spolujazdkyňa mŕtva, druhá 18-ročná spolujazdkyňa zranená - http://dnes.atlas.sk/z-domova/190037/tinedzerka-podlahla-zraneniam-po-nehode
.
...žena za volantom = bezpečná jazda?!
 

...na doplnenie

http://dnes.atlas.sk/z-domova/191011/vodicke-zhasol-na-kolajniciach-motor-zrazke-uz-nezabranila
.
"Očití svedkovia tvrdia, že vodička spanikárila, keď zistila, že prichádza vlak. Priamo na koľajniciach jej zhasol motor a nedokázala už pokračovať v jazde."
.
...typická žena.
 

Nech sa paci, zopar statistik...

Z Australie, ministerstvo cestnych komunikacii z roku 2004. http://www.minister.infrastructure.gov.au/jl/speeches/2004/LS05_2004.htm asi v 3/4 stranky je graf, ktory porovnava pocet umrti na bilion najazdenych km, pre muzov a zeny pre rozne vekove skupiny. Muzi maju vyrazne viac umrti v kazdej vekovej skupine do 50, je to rovnake medzi 50 do 64 a po 64 maju muzi menej umtri.

Ina studia z roku 1995 http://www.infrastructure.gov.au/department/media/1998/dt1_1998.aspx ukazala, ze muzi najazdia asi 1.5km za kazdy kilometer, ktory najazdia zeny, ale tento rozdiel stale klesa lebo zeny soferuju viac a viac. Nieco podobne ukazala studia z Britanie. Ked sa napriklad pozrieme na pocet nehod s chodcami z clanku (ako vzorku) zavineny muzmi a zenami (439 a 177), a predpokladame, ze muzi najazdia 1.5-krat viac ako zeny, aj tak dostaneme pre muzov 439/1.5=292 a pre zeny 177/1=177 ... cize muzi podla tychto cisel zavinili viac nehod na kazdy najazdeny kilometer...

Ale aby som bola spravodliva, viacere studie ukazali, ze ked sa zohladni pocet najazdenych km, muzi a zeny maju podobne percento buraciek, napr tu http://www.dft.gov.uk/pgr/roadsafety/research/rsrr/theme2/influencingdriverattitudesan4749?page=2 alebo tu http://www.aifs.gov.au/institute/pubs/resreport12/introduction.html

Napriek tomu, ze pocet havarii na kilometer je priblizne rovnaky, muzi soferi sa castejsie pri havarii zabiju ako zeny-soferky.

ALE... Australske statistiky ukazuju, ze zeny maju v priemere *mensie* havarie. Aj ked pripustime, ze ked soferuju menej, nutne maju menej havarii, (hoci ako vidime havarie/kilometer su prinjahorsom- pre zeny- rovnake) *priemerna* serioznost havarii by tym nemala byt ovplyvnena...

niekto spominal, ze muzi soferuju v komplikovanych situaciach... mozno raz za rok, ked sa ide na dovolenku, ale zeny (aspon podla tohoto) http://autos.canada.com/news/story.html?id=67e4cd22-fdd4-4879-a36c-0e8325113a9d soferuju kazdy den v rozmanitejsich a ich kazdodenne cesty su zlozitejsie...

K inemu komentaru, ze malo zien soferuje zavodne..... uspesny zavodny sofer PRAVE potrebuje riskovat... nieco co je pravy opak predpokladov bezpecnej cestnej premavky.
 
Hodnoť

Parkovanie a orientacia zien v priestore

V tom istom rakusku z ktoreho je tato statistika som si na viacerych miestach vsimol zaujimavu vec. V niektorych obchodnych centrach tam maju vyhradene miesta na parkovanie pre zeny A TIE SU O POLOVICU VACSIE ako tie pre muzov. Takze - tu sa pise o vyhradenych pruhoch blablabla..sranda a v rakusku uz od reci presli k cinom! Takze nieco na tej neschopnosti zien zaparkovat predsa len bude! Feminizmus, nefeminizmus iste rozdiely tu su dane nasim vyvojom a znizena schopnost orientacie v priestore k nim patri. Jasne to vidim na priklade mojej susedky, ktora na vyhradenom mieste na parkovanie vedla mojho stale stoji tak, ze sa tam uz nezmestim po viacerych upozorneniach stale stoji cez dve miesta a komentovala to proste tak, ze ona NIE JE SCHOPNA zaparkovat inak...no..co uz...
 

parkovacie miesta pre zeny

su sirsie preto, lebo mavaju v aute deti aj so sedackami a potrebuju otvarat dvere dokoran. zeny sa v prietore orientuju inak, co neznamena, ze horsie...a vasa susedka ako kontrast stoji oproti mne, lebo ja nemam problem zaparkovat akokolvek a som presvedcena, ze je to tym, ze jednoducho nema v tom cvik
 

 

ano, ano, a muzi v aute deti nikdy nevozia. takze prosim aspon neklam, ked uz sa nevies zbavit tej manipulativnej demagogie...
 
Hodnoť

Osobna skusenost

Ak vodic v aute, iducom predo mnou, necakane zabrzdi, hoci je pred nim prazdna rovna cesta, ak prudko spomali pred niekolkostupnovou zakrutou, ktora sa da aj v Trabante prejst bez vyrazneho spomalenia, ak sa zacne necakane presuvat bez signalizacie do druheho jazdneho pruhu, ak ide styridsiatkou na ceste, kde je povolena sestdesiatka a aktualne podmienky pritom tu maximalku bez problemov umoznuju, ak vodic predo mnou uplne ignoruje okolitu dopravnu situaciu a veselo ide vedla kamiona rovnakou rychlostou a blokuje tak dlhe minuty cestu - tak v deviatich pripadoch z desiatich sedela za volantom zena. Je mi luto, ze to vyznieva tak jednoznace, ale moja skusenost je taka, ze zeny dost zvysuju riziko vzniku dopravnej nehody svojimi necakanymi a nie celkom logickymi (vid uvedene priklady) reakciami a jazdnymi navykmi. Dodrziavam bezpecny odstup (ak mi to dovoli pretekar za mnou, ktory kazdu trocha vacsiu medzeru chape ako vyzvu, aby sa tam nacpal - a tu ide takmer na sto percent o muzov, to je fakt) a preto som zatial nemal koliziu, prameniacu z takehoto spravanie vodica(-cky) pre mnou, ale tazko si budem mysliet, ze popisovany sposob jazdy (ktoreho som takmer denne svedkom) je bezpecny. Nehovoriac o tom, ako zvysuje nervozitu ostatnych vodicov, ktori nevedia, co mozu ocakavat. Tym nechcem povedat, ze mysicky, riskantne predbiehanie, schvalnosti, vytrubovanie a ine nie su zas domenou muzov. Jednoducho si myslim, ze obe pohlavia prispievaju k nehodovosti svojim specifickym sposobom. Pausalizovat, ze zeny su lepsie vodicky ako muzi, resp. ze jazdia bezpecnejsie, by som sa nikdy neodvazil, bez ohladu na akekolvek statistiky, ktorych vypovedaciu hodnotu tu uz navyse viaceri dost racionalne spochybnili.
Z mojho pohladu feministicky clanok bez racionalneho jadra s nie celkom jasnym motivom vzniku (ak nechcem predpokladat, ze autorka je zaryta feministka, ktora si neustale musi nieco dokazovat).
 

<< < ... 3 4 5 6 7 8 9 10

Najčítanejšie


  1. Karol Labaš: S čím sa Richard Raši verejne nechváli 594
  2. Michal Šimečka: Dohoda s Čínou, o ktorej sa takmer nehovorí 127
  3. Maroš Chmúrny: Vydierač a nové sako pre Pellegriniho 114
  4. Marek Zajac: Prečo sa mnohým ľuďom nedarí nájsť si vhodného partnera 91
  5. Jozef Legény: Umierať a dať sa šklbať v Revúcej 83
  6. Martin Greguš: Rekapitulácia celoplošného skríningu. Ste spokojný s jeho priebehom? Plusy a Mínusy 68
  7. Inštitút strategických politík : Roztržka o hranice medzi Sudánom a Etiópiou eskaluje aj napriek prebiehajúcim rokovaniam 68
  8. Gabriela Uhlarova: Ak máš taký dar, máš to robiť zadarmo 59
  9. Michal Porubän: Senzácia : O poslanca Ľuboša Blahu prejavil záujem Oxford,Harvard a aj Princeton ! 48
  10. Martin Droppa: Nech Žije Modrý Pondelok! Hurááá!!! 47

Rebríčky článkov


  1. Jozef Legény: Umierať a dať sa šklbať v Revúcej
  2. Jaroslav Polaček: Napriek korone predkladáme ambiciózny a transparentný rozpočet
  3. Peter Biščo: Fico mení vozový park...
  4. Emma Chládecká: Evanjelium v skratke
  5. Marta Medzihradská: Banskobystrický kultúrny bod zlomu
  6. Andrej Hossa: Ako ušetriť pri výbere podlahy?
  7. Martin Konečný: Zlozvyky, zvyky a rutina (I.)
  8. Ivan Čarnogurský: STARÉ SLOVENSKO A NOVÝ PREZIDENT USA
  9. Andrej Hossa: Ako vylepšiť interiér vášho automobilu?
  10. Miriam Studeničová: Znepokojujúce výskumy Benjamina Lieberta


Už ste čítali?