reklama

Som Maďarka

...žiada sa mi tieto dni zvolať spolu s Kennedym. Vlastne som dnes ochotná vyhlásiť sa za akúkoľvek národnosť, pretože pri vyslovení tej mojej vrodenej mám akosi horko v ústach. To, čo sa deje v kampani, čoho sú schopní vyprodukovať naši Hejslováci, je hanbou pre všetkých slušných ľudí. Kam ešte povedie toto rozoštvávanie ľudí? Koľko oleja treba priliať do ohňa, aby padli prvé rany? To sme sa naozaj z histórie nič nepoučili?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (335)

Narodila som sa v Lučenci a vyrástla tam. Zrejme je teda môj hlas a hlas všetkých ľudí z južných okresov Slovenska vo voľbách menejcenný ako niekoho, kto sa narodil v Terchovej. Odkedy sú vlastne všetci tí, ktorí chápu nezmyselnosť a nebezpečenstvo nacionalizmu, nepriateľmi Slovákov? A vôbec, kto sú tí ´správni Slováci´? Hádam urobíme nejakú reality show v duchu ´Slovensko hľadá Superslováka´, kde bude kritérium pre postup čo najhulvátskejšie vystupovanie, najnacionalistickejšie reči a najhrubšie osočovanie všetkých iných národností so špeciálnymi bonusovými bodmi za Maďarov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A propos, rozbitie Československa... to je snáď dnes hanba priznať, že bol niekto proti tomu? Veď sa vtedy mohli ľudí opýtať, čoho sa báli? Tak ja to teda hovorím nahlas: bola som proti rozbitiu Československa, krajiny, kde som sa narodila a vyrástla. Doteraz si myslím, že to bola chyba. Zmyslom európskej myšlienky je národy spájať a nie rozdeľovať. Som presvedčená, že nám spolužitie s Čechmi v jednom štáte dalo veľmi veľa a že my, rurálny slovenský národ, sme z toho len a len profitovali. Žila som vtedy v zahraničí a mala ten pocit, že mi niekto zobral môj domov. Odišla som z Československa, do ktorého som sa chcela aj vrátiť. Zrazu nebolo... a Praha vraj už nebola mojim hlavným mestom a „Kde domov muj" už nebol mojou hymnou... tak prečo mi dodnes pri ňom behajú zimomriavky po chrbte? (Mimochodom, skúste vycestovať mimo Európy a vysvetliť, odkiaľ ste. Jediná šanca je povedať „z Československa", inak si vás nikto nebude vedieť zaradiť.)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Áno, milá SNS, ja som za autonómiu. Som za autonómiu Žilinského okresu. Odtrhnite sa a nechajte si svoju autonómnu Hejslovácku republiku spravovať neregistrovanými partnermi Janom a Ančou. A pána nádejného prezidenta si môžete rovno zobrať so sebou. Budete tvoriť krásnu trojicu v duchu hesla ´Za Boha a za národ´. Nám ostatným, ktorí vítajú rozmanitosť a chcú žiť v krajine s ľudmi bez ohľadu na ich pôvod či rasu, chýbať určite nebudete. 

Olga Pietruchová

Olga Pietruchová

Bloger 
  • Počet článkov:  182
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu